+36 20 950 2585 dmakk@trigranit.com

Parkl live demo és BMW tesztvezetés a Millennium Gardens-ben

április 27, 2023

A Millennium Gardens-ben megrendezett Parkl demo és az új elektromos BMW tesztvezetése alkalmából interjút készítettünk Magyar Balázzsal, a Parkl üzletfejlesztési vezetőjével.  

Miért éppen a Millennium Gardens-t választottátok a Parkl bemutatójának és az új elektromos BMW tesztvezetésének helyszínéül?

A Millennium Gardens-t nemcsak az elmúlt évek egyik legmodernebb irodafejlesztésének tartjuk Magyarországon, hanem az egyik legfontosabb benchmark projektünknek is a parkolás digitalizálása és az e-mobilitás területén. Az épületben megvalósított digitális parkolási rendszer, beleértve a legmagasabb minőségű rendszámfelismerő kamerát, a digitális kijelzőt és a mögöttük álló Parkl ökoszisztémát, mindez kiváló lehetőséget biztosított számunkra, hogy meglévő és potenciális partnereinknek teljes betekintést nyújtsunk abba, hogyan is működik a szolgáltatásunk. Fontos volt számunkra az is, hogy kiemeljük a Millennium Gardens ESG megfelelőségét, amihez tartozott a 20 EV töltőpont telepítése, melynek telepítését szintén vállalatunk végzett el, a töltők beszerzésétől a telepítésen át a Parkl intelligens e-mobilitási rendszerének megvalósításáig. Ez lehetővé tette számunkra, hogy megmutassuk partnereinknek, hogy a parkolási és töltési folyamat egyetlen rendszeren belüli kezelése hogyan egyszerűsítheti az irodaházak bérlőinek mindennapi életét.

Az EV-k és PEV-k térhódításával egyre nagyobb igény mutatkozik az elektromos töltőállomások iránt az irodaházakban, bevásárlóközpontokban, szállodákban és a lakóépületek parkolóiban. Hogyan alkalmazkodik a Parkl ehhez a növekvő kereslethez? A parkolási rendszer tervezésekor mindig figyelembe veszitek a növekvő keresletet?   

Viszonylag hamar felismertük, hogy az elektrifikáció elérte hazánkat is, ezért már 2018-ban bevezettük e-mobilitási szolgáltatásainkat. Ezt a lépést az a meggyőződésünk is indokolta, hogy az EV-k elterjedésével a parkolási szokásaink is megváltoznak, hiszen a parkolás és a töltés kéz a kézben jár majd, ezért olyan helyeken kell fejlesztenünk a töltőhálózatot, ahol hosszabb időt töltenek autóink. Ez elsősorban a munkahelyünk, az otthonunk, a bevásárlóközpontok, a közterület és a szállodák mellett. Predikcióinink beigazolódtak, és a célállomáson történő töltés jelentősége az elmúlt években robbanásszerűen megnőtt köszönhetően az elektromos autók növekvő számának, a kormányzati szabályozásnak és annak, hogy a parkolási lehetőséggel rendelkező vállalatok (akár egy irodaházban, akár egy bevásárlóközpontban) felismerték az új igény kielégítésének fontosságát.

Növekszik-e az EV-töltők iránti kereslet a logisztikai ingatlanokban, raktárakban? Van ezzel kapcsolatos tapasztalatotok? 

Tapasztalataink azt mutatják, hogy egyre több vállalat választja az autóparkjának villamosítását a logisztikában is. Több olyan partnerünk is van, akik a mi segítségünkkel telepítettek elektromos töltőket logisztikai központjaikba vagy telephelyeikre. Ilyen az egyik legnagyobb magyarországi futárcég, vagy karbantartó szolgáltató, akik haszongépjárműveiket elektromosra cserélték, ezért vált szükségessé a telephelyeiken történő telepítés.

Ma már szinte minden digitalizált, így a Parkl szolgáltatása is. Hogyan tartanak lépést a felhasználók a Parkl rendszerével, különösen az idősebb generáció, akik nem feltétlenül vannak hozzászokva ahhoz, hogy digitálisan foglalják le a parkolóhelyeiket vagy az applikációban irányítsák autóik töltését? Könnyen alkalmazkodnak az új parkolási rendszerhez? 

A Parkl kifejlesztésekor elsődleges szempont volt, hogy felhasználóbarát mobilalkalmazást és online adminisztrációs felületet hozzunk létre. Bár rendszerünk rengeteg funkcióval rendelkezik, ezeket úgy helyeztük el a felületeken, hogy mindenki könnyen hozzáférhessen a számára legfontosabbakhoz. Emellett a Parkl csapata nagy figyelmet fordít egy új oldal indításakor arra, hogy minden kollégának, aki a rendszerrel fog dolgozni, és azoknak a felhasználóknak is, akik nap mint nap használni fogják az alkalmazást, átfogó képzést biztosítson. Ezért a rendszer bevezetése általában egy néhány hetes tesztidőszakkal kezdődik, amely során Customer Success szakértőink aktív támogatást nyújtanak. Ez a lehetőség a tesztidőszak után is megmarad, de azt tapasztaltuk, hogy a támogatásra sokkal ritkábban van szükség, mivel mind az üzemeltetők, mind az irodába látogató felhasználók elég hamar hozzászoknak a rendszerhez.

Hogyan született meg a Parkl Digital Technologies ötlete és hogyan valósult meg? A magyar piacon tapasztalható piaci rés vagy más személyes tényezők motiváltak?    

Az ötlet a parkolás digitalizálásából született 2016-ban, és az első években elsősorban a parkolók üzemeltetőinek nyújtottunk okosparkolási szolgáltatásokat, alkalmazáson belüli sorompónyitással és fizetéssel. Mivel a fenntarthatóság mindig is fontos szempont volt számunkra, 2018-ban az okos parkolás mellett bevezettük az e-mobilitási szolgáltatásokat is. Nem sokkal a Covid előtt kezdtük el fejleszteni a Parkl Office nevű üzleti megoldásunkat. Már akkor is láttuk, hogy az irodapiacon egyre nagyobb igény mutatkozik a digitális és e-mobilitási megoldások iránt, de a járvány hatásai, mint például a hibrid munkavégzés, és az EV-k növekvő száma, ezt még inkább alátámasztotta. Fun fact, hogy már az alkalmazásfejlesztés nagyon korai szakaszában elkezdtünk dolgozni a parkolóhely-foglalási funkción, de eredetileg csak társasházakban és szállodákban szerettük volna használni. A fejlesztés azonban teljesen más irányt vett, és a hangsúly inkább a parkolási rendszer digitalizálására helyeződött. Végül nem volt hiábavaló a funkció fejlesztésébe fektetett idő, hiszen tovább tudtuk fejleszteni a funkciót az irodaházak igényeinek megfelelően és létrehoztuk a Parkl Office-t, amely ma már a Parkl zászlóshajója. A történet tanulsága, hogy higgyünk abban, amit csinálunk, mert gyakran nem a termékkel van baj, hanem az ajtóval, amelyen kopogtatunk.