+36 20 950 2585 dmakk@trigranit.com

Elstartolt a Millennium Gardens második fázisa

július 6, 2023

Elindult a Millennium Gardens második ütemének fejlesztése, amely az első ütemmel együtt összesen 37.000 négyzetméter prémium iroda és kereskedelmi területet kínál majd. Ennek kapcsán a realista.ingatlan.com kérdezte Borbély Csabát, a TriGranit projektigazgatóját és Makk Károly Dömötör bérbeadási igazgatót az épületről, a bérlőkről, az új technológiákról, a trendekről, és az ESG megfelelőségről.

 

Fenntartható és innovatív megoldások 

 

Várhatók-e újítások a Millennium Gardens irodaház második fázisában az első fázishoz képest, és ha igen, mik ezek?

 

Borbély Csaba: Minden – az első fázisban felmerült és megtanult – Shell and Core és fit-out ütközési, csatlakozási problémát kijavítottunk, finomhangoltunk, így a jövőbeli bérlemény kiépítések egyszerűsödnek, és kivitelezésük gördülékenyebbé válik.

 

Hogyan illeszkedik az épület Budapest egyik legkiemelkedőbb lokációjába, és miként egészíti ki a Millennium Városközpontot?

 

Borbély Csaba: A Millennium Gardens irodaépület átadásával egy új, prémium étterem is megnyílt az épület földszintjén, nemrégiben egy fogászati klinikával is bővült az északi torony prémium szolgáltatásainak kínálata, valamint jelenleg tárgyalásokat folytatuk egy gyógyszertár megnyitásáról is. Az irodaházban és környékén kialakított több ezer négyzetméter zöld felület is a környékbeliek és itt dolgozók életminőségének javítását szolgálja, illetve projektünk helyszíne lesz egy nemzetközi filmes produkciónak is, mely szintén remekül példázza az épület külső megjelenésének magas színvonalú kialakítását.

 

Milyen fenntartható és környezettudatos megoldásokat alkalmaz a fejlesztő TriGranit a második ütem építése során?

 

Borbély Csaba: A kivitelezési organizáció során kiemelten figyeltünk az építési anyagok minél kisebb mértékű mozgatására. Sok anyagot már az egyes ütemben megvásároltunk, elkerülve a felesleges szén-dioxid kibocsátást. Emellett az ESG kritériumoknak való megfelelés érdekében jelenleg vizsgáljuk a liftek felesleges mozgási energiáját tároló, hasznosító rendszer beépítésének, az elektromos autótöltőpontok számának növelésének, a beépített hőszivattyúk hatékonyabb üzemeltetési módszerének, és a szürkevíz hasznosításnak lehetőségét, valamint az autómosó szolgáltatásunkat is úgy választjuk ki, hogy az a vízfelhasználás minimalizálására törekedjen.

 

Milyen hatással lesz a kész projekt, azaz a Millennium Gardens első és második üteme a kerületre és az ott élő közösségekre?

 

Borbély Csaba: Az épületbe már beköltözött, illetve később érkező bérlők beköltözése önmagában is emelik a kerület presztizsét, illetve a több ezer irodai dolgozó az épület közelében lévő üzletek forgalmát jelentősen növeli. A már működő első ütem kivitelezésénél az épületet körülvevő teret rendeztük, így az épület körülölelő park találkozóhelyként is kiválóan funkcionál. Továbbá az épületben már több rendezvényt is sikeresen lebonyolítottunk, nemrégiben egy eredményes véradási programot tartottunk belső irodai dolgozók, valamint külsős véradók számára.

Borbély Csaba

Milyen innovatív technológiákat alkalmaznak az irodaház második fázisában, amelyek elősegítik a hatékonyságot és a kényelmet?

 

Borbély Csaba: A megrendelt liftjeink nagysebességű, nagy befogadóképességű kabinokkal (24 személy, 2 m/s) érkeznek, gyűjtő rendszerű, célszint vezérléses kivitelben, mely lehetővé teszi bérlőinknek akár az elkülönített rendszerű használatot, akár az energiahatékony változatot is. Ezenfelül érintésmentes kézszárítók, szappanadagolók, gyorskapuk szolgálják a higiénikus, automatizált mozgást az épületen belül.

 

Milyen szolgáltatásokat nyújt az irodaház a bérlőknek, ami vonzóvá teszi a prémium üzleti szektor számára?

 

Borbély Csaba: Irodaházunkban kialakítottunk 248 db kerékpártárolót, kerékpáros öltözővel és zuhanyzóval. Ezenkívül épp most alakítunk ki egy autómosót a házban, de található mindkét toronyban tetőkert is, melyet akár belsős céges rendezvényre is igénybe vehetnek bérlőink.

 

Vannak-e lehetőségek a jövőbeli bővítésre és skálázásra az irodaházban, és ha igen, melyek ezek?

 

Borbély Csaba: A Millennium City Centerben egyedülálló módon, két fázisban épült meg a Millennium Gardens projekt, amely egyben lehetőséget is teremt bérlőinknek a jövőbeli bővülésre a déli toronyban. Ezenkívül a moduláris kialakításnak köszönhetően minden bérlőnek (műszakilag biztosított) lehetősége van a bérelt területek módosítására.

 

Kilátás a Nemzeti Színházra a Millennium Gardens-ből

Bérlők, trendek és újdonságok

 

Önök milyen bérlői profilra és szektorra számítanak az irodaház második fázisában?

 

Makk Károly Dömötör: Az irodaház második fázisában olyan bérlői profilokra számítunk, amelyek magas színvonalú irodaterületet és korszerű munkakörnyezetet keresnek, valamint fókuszban van az „employment wellbeing”. Főként multinacionális nagyvállalatokra, tech cégekre, pénzügyi intézményekre, és innovatív szolgáltatókra koncentrálunk.

 

Milyen lépéseket tett a TriGranit azért, hogy a bérlők igényeinek megfeleljenek az irodák kialakításával és a közös terekkel kapcsolatban?

 

Makk Károly Dömötör: A bérlők igényeinek kielégítésére törekedve számos lépést tettünk az irodák kialakításával és a közös terek tervezésével kapcsolatban. Az irodák modern és ergonomikus kialakítását és berendezését tartottuk szem előtt, hogy inspiráló és hatékony munkakörnyezetet biztosítsunk. A közös terek tervezésekor pedig figyelembe vettük a bérlők együttműködésének, közösségi élmények, és informális találkozások biztosításának lehetőségét. Itt még fontos megjegyezni a ma kiemelten fontos ESG szempontokat is, ideértve a fenntarthatóság és az alacsony karbon-lábnyom előtérbe helyezését.

 

Milyen különleges szolgáltatásokat és tulajdonságokat kínál a vállalat a bérlőknek a többi irodaháztól való megkülönböztetés céljából?

 

Makk Károly Dömötör: A bérlők megkülönböztetése érdekében számos különleges szolgáltatást és tulajdonságot kínálunk. Ez magában foglalja a prémium kategóriás éttermet, recepciót, fogászatot, szolgáltatott-iroda részleget és lobbyt, a kényelmes és modern közösségi tereket, az automatizált BMS-t (Building Management System), valamint a házban szintén helyet kapó egyéb prémium szolgáltatásokat. Emellett különleges programokat és rendezvényeket szervezünk a bérlők számára (ilyen volt a június 6-án megrendezett rooftop partynk is, melyen minden bérlőnknek lehetősége volt részt venni), melyek elősegítik a networking lehetőségeket és erősítik a közösségi élményt.

 

Terveznek-e a bérlők számára a környezeti fenntarthatóságot és az egészséges munkakörnyezetet elősegítő kezdeményezéseket?

 

Makk Károly Dömötör: Igen, a környezeti fenntarthatóságot és az egészséges munkakörnyezetet kiemelten fontosnak tartjuk. Az épület tervezésekor és kivitelezésekor olyan fenntarthatóságot célzó megoldásokat alkalmaztunk, mint például energiatakarékos rendszerek (energiatakarékos liftek és légkondicionálók), víztakarékos csaptelepek, és hőszivattyúk használata, hulladékkezelési stratégiák alkalmazása, és zöld területek kialakítása. Emellett az irodákban olyan kényelmi funkciókat és eszközöket biztosítunk, amelyek hozzájárulnak az egészséges munkakörnyezethez, például magas minőségű levegőszűrő rendszereket és ergonomikus berendezéseket használunk.

Makk Károly Dömötör

Milyen bérlői programokat és rendezvényeket terveznek, hogy közösségi élményt nyújtsanak az irodaházban dolgozóknak?

 

Makk Károly Dömötör: A bérlői programok és rendezvények szervezésével közösségi élményt szeretnénk nyújtani bérlőinknek, mely magában foglalja a szakmai hálózatépítő rendezvényeket, oktatási és tréningprogramokat, és kulturális rendezvényeket. Célunk, hogy olyan fórumokat teremtsünk, ahol bérlőink kapcsolódhatnak egymással, ötleteket oszthatnak meg és inspirálódhatnak.

 

Milyen rugalmas bérleti lehetőségeket és térkihasználási opciókat kínálnak a bérlőknek? A TriGranit tárgyal-e coworking/flexible workspace szolgáltatóval?

 

Makk Károly Dömötör: Ma már elengedhetetlen, hogy egy 21. századi iroda rugalmas bérleti lehetőségeket és térkihasználási opciókat kínáljon a bérlőinek, hogy az igényeikhez és üzleti modelljükhöz igazodhassanak, így természetesen mi is igyekszünk minél rugalmasabb opciókat kínálni. Ez magában foglalja a hagyományos hosszútávú bérleteket, a középtávú bérleteket, és a flexibilis irodabérleti (flexible workspace) lehetőségeket is, ezért előrehaladott tárgyalásokat folytatunk coworking/flexible workspace szolgáltatókkal is.

 

Hogyan fogják biztosítani a biztonságot és a központi hozzáférést az irodaházban dolgozók és a látogatók számára?

 

Makk Károly Dömötör: A biztonság és a központi hozzáférés biztosítása kiemelt fontosságú számunkra. A Millennium Gardens épületének biztonsági rendszere kamerákkal, automatizált beléptető rendszerekkel, kártyás működtetésű liftekkel, és biztonsági személyzettel van felszerelve, a központi hozzáférés érdekében pedig megfelelően kialakított belső utakat és liftrendszereket biztosítunk.

 

Milyen támogatást nyújt az irodaház a bérlőknek a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtésében?

 

Makk Károly Dömötör: A Millennium Gardens mindent megad bérlőinek, hogy a munka és a magánélet egyensúlyát fenntarthassák, mely magában foglal olyan kényelmi funkciók és szolgáltatások elérhetőségét, mint egy teraszos étterem és kávézó, zöld tetőteraszok, pihenőterületek, és egy 1,5 hektáros zöld park. Emellett támogatjuk a rugalmas munkaidő-beosztást és a távmunka lehetőségét is, hogy a bérlők számára könnyebb legyen az egyensúly megtalálása.